tisdag 13/9

Har precis kommit hem , började med ett arbetspass 10.15-17.45 och sedan svängade jag förbi hos min kusin Melker. Mor,Sara och Emil va där för att fira honom.

Jobb är det vad dagarna består av just nu, hinner inte med så mycket annat känns det som. Har jobb september ut i skorped, få se om det blir längre, men det vet jag inte än.
Håller just nu på att laga morgondagens middag, då jag inte vill ställa mig och laga mat kl. 18 då jag kommer hem. Samtdigt så fyller min syster 7 år i morgon, så det blir kalas. Det blir Torsk i ugn med potatis.
TORSK I UGN

Till ca 4 pers.
4 torsk/sejfiléer
1 pkt matlagningsgrädde
citronpeppar
salt
dill
1 burk creme fraiche
1 lök
riven ost
Lägg filéerna i en ungssäker form och salta och peppra.
Vispa samman grädden med creme fraiche så det inte är några klumpar kvar. Häll sedan blandningen över fisken. Hacka löcken och strö över, strö sedan över dillen och sist den rivna osten.
In i ugnen
200 grader i ca 30-35 min
servera med potatis till.
Mums säger jag bara.
Nä nu ska jag tömma tvättstugan på massa ren tvätt och hänga upp en maskin, innan jag ska sätta mig i tvsoffan en stund.
tjing!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0