Lyckat...

Sitter i soffan just nu och kikar på när älsklingen spelar tv-spel. Av någon anledning så ville han inte spela hockey med mig nå mer då jag vann med 3-1 :P
I går så var vi i Gideå, kom dit på fredag redan. Erik hade älgjakt i går och det blev en väldigt lyckad dag för honom. Var en väldigt glad Erik som ringde till mig.
Erik med sin 15 taggare :D
När de var färdiga med jakten, så åkte vi en snabbis till Emil och Emma. Emil fyllde år i går, så vi firade han litegranna. Skulle egentligen firas i dag, men vi gjorde bort det i går när vi redan var i gideå.
Efter vi fått fika där och surrat lite, så åkte jag ner till stan och släppte av älsklingen på hockeyn.
Kvällen blev väldigt lugn för min del, satt hemma framför tvn, var förbi mamma en sväng med. Efter jag hämtat Erik i Kubbe, så var kl 1.30 och det blev godnatt!
Middagen här i dag blir kyckling enchiladas *mums* Rekomenderas.

Kyckling Enchiladas

kyckling filé
Creme fraiche
chilipulver
riven ost
tortilla
purjolök
vitlök
(sweet chilisås)
tomater

Börja med att skära filéerna i mindre tärningar och bryn dessa till de blivit genomstekt.

Blanda Creme fraichen, chilipulver, vitlöken (pressad).
Hacka purjolök och häll den i blandningen
Jag brukar även tillsätta ca 1½ msk sweet chilisås i.
Häll sedan ned kycklingen i blandningen.

Fyll tortilla med blandningen rulla i hop.
strö riven ost över samt lite skuren tomat och in i ugnen i ca 10-15 min 200 grader.

I morgon väntas den årliga baddagen med Emil, Sara,Lova,Lina, Alvin och Melker :)


Måste ta tag i pluggandet lite i dag känner jag, men nu först blir det en kaffekopp :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0