Fjällsresan!

I helgen har vi som sagt varit till Sjöberg och hälsat på Eriks kusin Linda med familj. Jag slutade lite tidigare på fredagen och sedan åkte vi upp. Jag , Erik , Emil och Emma. När vi kom fram så hade de fixat färska räkor från Norge, som vi fick äta på kvällen och Mums vad gott det var!
På Lördagmorgon kl.07.15 ungefär var vi alla vakna och satt och åt frukost:) Sedan begav vi oss ut på en tur med skotrarna runt fjällen och det blev en resa på ca 8 mil. Synd att det skulle blåsa så mycket, men det var strålande sol i allafall.
Gör i ordning skotrarna för färden:)
Stannade uppe på fjället föe en bensträckare och uoppvärmare för kroppen!
Mitt på fjället stod en stuga, som var rätt översnöad och fastspänd med vajrar.
Mitt på dagen så kom vi tillbaka till stugan för lunch och när vi fåt upp värmen i kroppen, så åkte vi och fiskade lite. Iza vann på Lördagen, som fick mest fisk av oss alla.
På kvällen blev det lugnt framför tvn med Melodifestivalen!
På Söndag så klev vi upp vid samma tid ungefär och sedan åkte vi ut och fiskade. Strålande sol och vindstilla:)
Iza slår i hjäl abborren som hon fick!
Efter det så åkte vi upp och kikade på utsikten.
Efter dagens tur så åkte vi tillbaka till stugan för lunch, vilket blev rester från Lördagens middag ( Tacos) + att
P-O stekte lite rökt kött som vi åt till rostat och majonnäs. Efter det så blev det hemfärd för oss.
Haft en super helg med trevligt sällskap, det måste vi göra om. Tack för i helgen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0