Fågelskådning

Att titta på fåglar är något som jag alltid har tyckt varit jätteroligt. Älskade varje år då vi cyklade till Gottne med Mselskolan och tittade på fåglarna. Kan sitta i timtal och kika på dom genom kikare och studera sorter.
Här i Svedje skulle vi nästan kunna starta något sådant. I några dagar nu så har vi haft besök av några större fåglar och nu äntligen har jag fått dom på bild och kunnat studera dom lite närmare. Det är uppe på grannens ladugård som de håller till.
 
Jag och Erik har kommit fram till att det är Tornfalk. 3 st
 

I går var vi på babysång i Björna. Emma och Axel kom förbi och hämtade upp oss och sedan stannade de här en stund efteråt. Så vi tog oss en promenad runt Svedje.
Axel <3
Passade på att knäppa lite kort på lillgodingen.
 
Senare på eftermiddagen så kom min mor och syster hit. Mamma blekte slingor på mig och jag färgade hennes underhår. Sara fick vara med Nils.
 
Nils sover nu efter att vi varit i Norrgissjö en snabbis och lämnat skotern och cementblandaren. Somnade i bilen och vaknade inte då jag klädde av honom och la honom i sängen. Det är såå skönt att det funkar att göra så.
 
I morgon så kommer vi att åka till Jansmark över dagen :)
 
Godkväll!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0